- Посты
- 2072
- Откуда
- Россия
- С нами с
- 30.11.2011
- Был(а)
- 11.1.2018
|
4#
Автор |
Опубликовано 26.2.2013 16:01:41
К вопросу и о цене тока:9 L- ?- B S/ L" N: O, n6 k
<<ДАНЪЧНА ПОЛИТИКА
2 R2 g% i2 V o J0 Y& X8 w+ k/ q9 w( g8 \( h- n8 T6 H
Косвено данъчно облагане
( i6 i5 R0 Z0 s$ EПредложението за изменение на Директива 2003/96/ЕО относно преструктурирането на правната рамка на Общността за данъчно облагане на енергийните продукти и електроенергията е от голямо значение за България. Предложената нова структура на облагане на енергийните продукти и въвеждането на нови минимални ставки за всички енергийни продукти и електроенергията ще окаже съществено влияние върху цените на горивата, а от там и върху целия стопанския и обществен живот на страната.5 _: n- {7 N c9 b$ H$ t
Основният проблем продължава да е свързан с предложената промяна в минималните нива на облагане, която промяна България не подкрепя, тъй като подобно повишаване ще се отрази върху цените на горивата, нивото на инфлация и ще има негативно отражение върху икономиката на страната. Повишаването на минималните акцизни ставки на енергийните продукти и електроенергията ще има и сериозен отрицателен социален ефект. България е държава членка с едни от най-ниските доходи в Европейския съюз и увеличаването на акцизите, ще доведе до повишаване на цените на стоките и услугите, включително стоките от първа необходимост, което ще се отрази пагубно върху лицата с най-ниски доходи в страната. b9 T+ P Y# t
Имайки предвид, че само 3 държави-членки (България, Литва и Румъния) са против повишаване на минималните ставки за енергийните продукти, в името на компромиса, България би могла да подкрепи предложението за увеличаване на минималните акцизни ставки при положение, че й се предостави преходен период за въвеждането им, не по-малък от 10 години от датата на влизане в сила на директивата. >>
$ v+ |# r& m5 R- T$ VGP_ 2013.dok http://www.euaffairs.government. ... stmesechna-programa |
|